hur man kör en automatisk 4 hjuling

Kör en automatisk fyrhjuling snarare än en manuell fyrhjuling kan du koncentrera dig på några av de finare punkter att köra denna populära för rekreation. Fyrhjulingar eller ATV (All Terrain Vehicles) är en korsning mellan en bil och en motorcykel. Några av de tekniker som du skulle använda för att driva en motorcykel gälla köra en automatisk fyrhjuling-liksom placeringen av din kroppsvikt. Det finns knep för att säkert köra en fyrhjuling som kan läras i några få steg
Starta fyrhjuling genom att byta motorn på. Flytta genom att placera fyrhjuling s växel kontroll i enhet och släppa bromsen. Flytta långsamt framåt.
Vrid fyrhjuling. När du närmar dig en kurva, sakta ner genom att minska på gasen i stället för att flytta som du skulle göra med en manuell fyrhjuling. Börja med att vända handlbars i den riktning du vill gå, som en cykel. Sätt din vikt på fotgavel på utsidan av svängen (motsatt den önskade riktningen), och luta överkroppen in i sväng.
Uppför en backe. Håll en jämn hastighet med gasreglaget, snarare än en ny växel när du lämnar tur. Flytta din vikt framåt, och hålla den balanserad lika mellan höger och vänster sida av fyrhjulingen.
Ride nedför backen. Vrid fyrhjuling runt på toppen av berget där det är platt, och åka ner för backen. Shift din vikt så långt bakåt-uppförsbacken sida-som möjligt. Flytta tillbaka på sätet, och håll armarna rakt. Släpp gasen och använda bromsen för att sakta ner dig, snarare än att bara flytta ner ett steg, som du skulle göra i en manuell fyrhjuling.

Relaterade artiklar

Vilken typ av fiske-linje att använda för flundra fiske?
Oregon ungdom bågskytte jaktföreskrifter
hur man fiskar Striper med cut bete
gris jakt i sydvästra Florida
egen guide för jakt i South Dakota
hur skallra upp spänn
hur man sätter bromsarna på en BMX cykel
hemmagjord redskap isfiske
hur man bygger en enkel gård hemmagjord mask
hur man kan jämföra fällbara cyklar